Dieta niskosodowa

Nie bój się - wyrzuć solniczkę!

Wiesz, że sód jest potrzebny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Idąc tym tropem, boisz się odstawić sól. Bo przecież to właśnie ona jest głównym źródłem sodu. Spokojnie! Na pewno nic złego ci się nie stanie, wręcz przeciwnie! Nawet jeśli żadnej potrawy nie będziesz solić, na pewno nie pozbawisz organizmu ważnego dla niego sodu. Musisz bowiem wiedzieć, że sód jest składnikiem powszechnie występującym w żywności. Obecny jest nawet tam, gdzie tego nie podejrzewasz. Nie musisz więc solić przygotowywanych dań, aby spożywać sód. Pierwiastek ten znajdziesz np. w kupowanym codziennie chlebie, serach czy wędlinach. Sód i sól znajduje się także w ulubionych pasztetach i sosach, a nawet w niektórych warzywach. Przykłady można mnożyć!

dlaczego bez soli?!

W skrócie: sól przyczynia się do powstania nadciśnienia tętniczego. Nadciśnienie z kolei stwarza ryzyko rozwoju innych schorzeń, w tym chorób naczyń obwodowych, niewydolności serca, udaru mózgu i chorób nerek. Wysokie spożycie sodu zwiększa również wydalanie wapnia z moczem, co pociąga za sobą ryzyko rozwoju osteoporozy i kamicy nerkowej. I to nie wszystko. Nadmierne spożycie soli może przyczynić się także do rozwinięcia raka żołądka. Co za tym idzie, stawiając na dietę bez soli, a więc dietę niskosodową nie tylko uchronimy się przed powstaniem wyżej wymienionych chorób, ale także, co podkreślają dietetycy – zwiększymy własną wrażliwość smakową. Nagle okaże się, że produkty potrafią mieć inne smaki, nie tylko słony!