Diety

pobrane

Dieta białkowa "Dukana"

Dieta białkowa "Dukana" Dieta białkowa (na przykład dieta Dukana) mimo udowodnionej szkodliwości wciąż jest popularna wśród osób chcących szybko zrzucić zbędne kilogramy. Niestety, tego typu jadłospis bardzo szkodliwie wpływa na cały organizm – w szczególności wątrobę i nerki. Dowiedz się, na czym polega dieta białkowa i jakie są jej skutki, a także dlaczego lepiej z niej zrezygnować.

niskosodowe-odzywianie

Dieta niskosodowa

Dieta niskosodowa polega na ograniczeniu soli w spożywanych posiłkach, a o to nie tak łatwo. Źródeł soli jest w końcu niemało. Sól kuchenna, himalajska, morska, ziołowa itp. to chlorek sodu – NaCl. Jest to podstawowe źródło sodu w diecie.

1000KCALJADLDSC_0001-001lll-520x346

DIETA 1000 KCAL

Dieta 1000 kcal jest dość rygorystyczna i powinna być stosowana tylko przez tydzień. Dieta 1000 kalorii to sposób na szybką utratę kilku kilogramów lub na przygotowanie organizmu do długoterminowego odchudzania. Przykładowy jadłospis w diecie 1000 kcal stara się zachować jak najwięcej wartości odżywczych przy jak najmniejszej ilości kalorii.

dieta-kopenhaska-jadlospis-na-co-dzien

dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska to dieta odchudzająca, która polega na stosowaniu z góry ustalonego jadłospisu przez dokładnie 13 dni. Sprawdź, jak wygląda jadłospis na diecie kopenhaskiej. Dieta kopenhaska nie dopuszcza żadnych odstępstw od reguł i menu, gdyż oznaczają one zakończenie diety niepowodzeniem.

Fotolia_131725346_Subscription_Monthly_M-768x512

dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska może pomóc w pozbyciu się 3-4 kilogramów miesięcznie lub nawet być programem żywieniowym na całe życie. Ta dieta odchudzająca zakłada, że aby pozbyć się nadwagi, należy spożywać 5 posiłków dziennie, dostarczając organizmowi najwyżej 40 g tłuszczu i 1200 kcal. Dlatego dieta śródziemnomorska bywa nazywana dietą 1200 kalorii. Podstawą diety są warzywa i owoce, kasze, makarony, ryby, owoce morza i pełnoziarniste pieczywo. Produkty zawierają duże ilości błonnika, witaminy C, mikro- i makroelementów, a także nienasyconych kwasów tłuszczowych.